Känslosamt

då var det första natten på väldigt länge som jag ska sova själv, vet inte när jag gjorde det sista. sov ju till och med jämte honom med min brutna arm innan vi visste att den var av och jag hade fått gipset.

emil börjar på sitt nygamla jobb i kväll/natt. det är helt otroligt hur fort man vänjer sig vid att sova jämte någon. i vanliga fall kan man störa sig på de ljud som den man sover jämt har för sig. men nu ligger jag och saknar alla dessa ljuden, de lugna, men väldigt djupa, andetagen, snörvlandet och snarkandet. dessa ljuden gör mig nuförtiden trygg isätället för att man stör sig på dom. och nu när jag ska börja sova själv näst intill jämt så kommer det nog ta ett tag och vänja sig vid tystnaden. jag hör till och med trafiken utanför nu och det är något som jag aldrig har gjort förut. det blir också en viss värme i sängen när man är två. särskilt när man har 90 cm säng som jag...visst det blir varmt nu med men inte lika fort och inte på samma mysiga sätt. men vi kommer nog som emil sa att uppskatta de tillfällena vi får att sova ihop mer nu.

antar att allt detta beror på att jag trivs så otroligt bra i hans sällskap och känner mig så trygg eller hur man ska säga. så som titlen anger så är jag lite känslossam just nu hoppas ni har överseende med det.
men antar att jag har fallit huvudstupa för den här killen och kan helt ärligt säga att jag aldrig har haft liknade känslor för någon innan(som många av er vet)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejsan vännen! hur går det med gipset? det ska nog gå bra att sova själv men jag vet att är man van att ha någon vid sin sida i sängen så är man.men det blir ju extra mysigt när det väl ske som emil hade sagt. hoppas allt är bra med dig annars. ha det så bra. Kramar Malin

2008-02-05 @ 11:07:20
Postat av: Frida

Hej min ängel
Låter jobbigt detdär, själv sover jag själv varje natt;P nej, men jag förstår dig. man vänjer sig helt galet fort vid attt sova jämte någon. men helger o så kommer ni ju vara tillsammans väl? saknar dig. hoppas armen blir bra snart också! puss puss puss puss

2008-02-05 @ 16:55:28
Postat av: Johanna

ja va man vänje sig fort. jag och andreas har sovigt bredvid varandra i en veckan nu. hur mysigt som helst. första gången på typ 4 år. snacka om att man har saknat det.

2008-02-05 @ 17:45:03
URL: http://svahnjohanna.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hej hej och tackar så mycket för kommentaren på min blogg. =D
Ja det spontana blir ju liksom mer, uppskattat eller så. Mer överraskning ju. =)

Jag förstår det där med att känna sig ensam på natten, min sambo jobbar kväll (16-24)var tredje vecka. Det blir grymt ensamt. Fast ibland känns det lite skönt att få egentid men det är aldrig detsamma som att lägga sig ihop med sina varma älskling. Men man vänjer sig, och som du skrev så uppskattar man varandras sällskap på ett annat sätt sen när väl ses.

Kommer gärna tillbaka hit och läser på din blogg. Skall lägga till den på bokmärken. =D

Mvh Josefine

2008-02-12 @ 09:32:43
URL: http://daggdroppe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0